Despre mine

grupa mare oct. 06, 2020

În săptămâna 6-9 octombrie, preșcolarii de la grupa mare studiază tema „Despre mine” din cadrul proiectului „Eu și ceilalți”.

Iată ce activități puteți desfășura:

Cunoașterea mediului: Corpul omenesc

Folosind o enciclopedie sau un atlas de anatomie, discutați despre:

  • părțile componente  ale corpului omenesc vizibile (cap, trunchi și membre);
  • scheletul osos (Este format din peste 200 de oase. Scheletul dă corpului forma pe care o are. Protejează organele interne.);
  • mușchii  (Ajută corpul să se miște. Mușchii picioarelor ne ajută să mergem și să stăm în poziție verticală. Mușchii mâinilor ne ajută să scriem, să mâncăm etc. Mușchii feței ne ajută să vorbim, să mestecăm, să zâmbim etc.);
  • organele interne (Inima face sângele să circule prin tot corpul. Plămânii ne ajută să respirăm. Creierul controlează toate activitățile și te ajută să înveți lucruri noi.) .

Folosiți o oglindă și stabiliți împreună culoarea părului și a ochilor. Discutați despre organele se simț (ochi, urechi, nas, limbă).

Educație muzicală: Chipul meu

Învățați cântecelul de mai jos:

Cântec pentru copii: Chipul meu

Un cântec amuzant și antrenant, care ne ajută să învățăm și câteva cuvinte în limba engleză este „Head, shoulders, knees and toes”

Cuvintele  pe care le puteți învăța sunt:

  • head = cap
  • shoulders = umeri
  • knees = genunchi
  • toes = degetele de la picioare
  • eyes = ochi
  • ears = urechi
  • mouth = gură
  • nose = nas

Activitate artistico-plastică: Chipuri fericite

Puneți o oglindă  pe biroul copilului. Rugați-l să-și facă autoportretul folosind acuarele. De asemenea poate desena/picta chipurile tuturor membrilor familiei, respectând  culoarea ochilor, a părului fiecăruia.

Activitate matematică: Înalt/scund; Stânga/dreapta

Discutați despre noțiunile înalt și scund comparând înălțimea membrilor familiei. „Tata este cel mai înalt. Eu sunt cel mai scund. Sora mea este mai înaltă decât mine. Mama este mai scundă decât tata.”

La o plimbare pe stradă sau uitându-vă pe fereastră mai puteți compara case sau copaci.

întrucât discutăm despre corpul omenesc, este un moment bun să introducem noțiunile de stânga și dreapta. Stabiliți cu copilul care este mâna stângă/dreaptă, piciorul stâng/drept, urechea stângă/dreaptă etc.

Domeniul psihomotric - Educație fizică: „Mergi cum îți spun!”

Organizați jocuri de mișcare: „Fă trei pași la stânga, doi în față, un pas la dreapta etc.”

Educarea limbajului: memorizare

Discutați despre bunele maniere și cuvintele „magice”: mulțumesc, te rog frumos, bună ziua, iartă-mă.

Memorați, la alegere una dintre poeziile de mai jos:

Joc didactic „A cui este hăinuța?”

Este important să vorbim corect de la vârsta cea mai fragedă. Acest joc își propune familiarizarea copilului cu forma de genitiv a unor substantive, folosind obiecte de vestimentație ale membrilor familiei (dar și alte obiecte):

A cui este hăinuța/bluza/rochia? - Este rochia mamei (NU „Este rochia lui mama”!!), Este a Mariei/a bunicii, etc.

Ale cui sunt șosetele? - Sunt ale lui tata/ale lui Andrei/ ale Sabinei.

Greșelile frecvente pe care încercăm să le corectăm prin acest joc sunt:

  • întrebarea „A lui cine este?”;
  • răspunsurile de tipul: „a lui mama”, „a lui Alexandra/Emilia/Maria/Elena” (corect: a Alexandrei/ Emiliei/ Mariei/ Elenei)

Sănătate și spor la învățat!

Georgiana Dragomir

profesor pentru învățământ primar și preșcolar