Câte țări sunt pe Pământ...

învățare prin proiecte mai 11, 2020

Tuturor ne place să călătorim, iar de când suntem izolați în casele noastre...sigur ne gândim mai des la acest lucru.

Săptămâna aceasta vă propun să ne lăsăm imaginația să zboare și  să călătorim cu puterea gândului în jurul lumii. Și pentru că o săptămână este prea puțin pentru lumea întreagă, m-am gândit să vă alegeți fiecare câte o țară...

Cum vom „călători”? Este simplu! În fiecare zi veți face activități care să aibă legătură cu țara în care ați ales să călătoriți.

Alegeți împreună cu copilul o țară și localizați-o pe harta lumii, dintr-un atlas geografic, o enciclopedie sau chiar o hartă online. Arătați pe hartă unde se află țara aleasă și unde se află România.  Stabiliți împreună cum puteți călători până acolo: cu mașina, cu trenul,  cu avionul sau cu vaporul?

Căutați drapelul țării respective și realizați o lucrare în care să-l ilustrați (desen, pictură sau colaj).

Căutați imagini din țara respectivă. Alegeți o clădire reprezentativă și realizați o construcție asemănătoare din jucării sau obiecte pe care le aveți la îndemână (cuburi de lemn, Lego, bețișoare, semințe, pietricele, cărți de joc, cutii de carton). Numărați piesele folosite, grupați-le după culoare, dimensiuni etc.

Ascultați o poveste din țara respectivă. Rugați copilul să o povestească sau să o pună în scenă folosind jucării de pluș sau marionete. De asemenea puteți realiza un desen care să ilustreze o scenă din poveste sau personajele.

Gătiți o mâncare tradițională din țara respectivă. Alegeți o rețetă simplă, echipați-vă corespunzător și gătiți împreună. Cei mici adoră să petreacă timp în bucătărie, iar mâncarea la pregătirea căreia au participat este mereu mai gustoasă!

Ascultați cântece din țara în care doriți să călătoriți. Discutați despre limba vorbită și încercați să rețineți câteva cuvinte.

Puteți discuta despre moneda națională. Căutați imagini  monede străine, comparați-le cu cele românești, recunoașteți cifrele înscrise pe monede și bancnote.

Ca să vă fie mai ușor, am să vă dau două exemple.

Mulți copii au auzit de Italia. După ce am localizat țara pe hartă, discutăm despre cum ajungem acolo și cât ar dura călătoria. Desenăm drapelul Italiei și construim Turnul din Pisa, Catedrala din Florența sau Colosseum.

Gătim neapărat pizza,  paste sau tiramisu. Citim povestea Pinocchio scrisă de Carlo Collodi și discutăm despre comportamentul lui Pinocchio.

Ascultăm cântece pentru copii și putem învăța ușor câteva cuvinte bazându-ne imagini și pe asemănarea cu limba română.

Sună interesant?

Să mai încercăm o dată: Franța! Localizăm pe hartă și plănuim călătoria. Construim Turnul Eiffel sau chiar Disneyland Paris, citim  povești cu zâne scrise de Charles Perrault (Cenușăreasa, Scufița Roșie, Motanul Încălțat, Tom Degețel) sau de Contesa de Segur. Din Franța vin cele mai simple și delicioase deserturi: clătite, macarons și crema de zahăr ars.

Iată și un cântecel despre un melc mic care-și poartă căsuța în spinare și este fericit când  plouă:

Cântec „Micul melc” în limba franceză

Vineri îmi doresc să călătorim pe rând în țările pe care le-ați ales, așa că vă rog să pregătiți fotografii sau filmări scurte în care să ne prezentați țara și lucrurile pe care le-ați învățat în călătoria voastră imaginară . Astfel vom călători toți în multe locuri minunate!

Photo by Andrew Stutesman on Unsplash

Georgiana Dragomir

profesor pentru învățământ primar și preșcolar