Locuri unde sunt fericit - Locuința mea

grupa mare nov. 23, 2020

Noile măsuri ne impun să petrecem aproape tot timpul în locuință. Oricâte neplăceri ne cauzează aceste restricții, vă propun să ne concentrăm pe aspectele pozitive! Săptămâna aceasta vom explora locuința proprie și vom descoperi ce fel de locuințe există pe întreg globul pământesc.  Iată activitățile propuse:

Cunoașterea mediului: Casa mea (observare)

Faceți un tur al casei! Denumiți fiecare încăpere și obiectele și piesele de mobilier care există în camera respectivă. Stabiliți ce activități desfășurați în fiecare încăpere. Discutați despre încăperea preferată a copilului: unde și de ce se simte cel mai bine. Nu îi oferiți copilului informațiile, ci ghidați-l prin întrebări:

-          Unde ne aflăm? Cum se numește această încăpere?

-          Ce piese de mobilier știi să denumești? Ce obiecte/ aparate electrocasnice mai avem în această încăpere?

-          Ce activități desfășurăm noi aici?

-          Care este locul tău preferat/ camera ta preferată din casă? De ce?

Realizați o înregistrare video cu răspunsul la ultima întrebare.

Activitate practic-gospodărească:  Casa mea este curată!   Ajută-ți părinții la curățenie! Strânge-ți jucăriile, fă-ți patul, pune-ți hainele la loc, șterge praful, strânge masa – sunt sarcini ușoare pe care orice copil harnic le poate face!

Iată câteva sarcini casnice recomandate, în funcție de vârsta copilului:

Educarea limbajului: Obiecte din casă – Despărțire în silabe

Educație plastică: Camera mea (desen)

Activitate matematică: Serieri după formă și culoare (exercițiu cu material individual)

Folosind jucării de mici dimensiuni (cuburi, piese de Lego, piuneze colorate), materiale naturale (castane, frunze, bețișoare, pietre, scoici, boabe de fasole și năut), alte obiecte (clești de rufe de diferite culori, bețe de chibrit așezate orizontal și vertical, bucăți de hârtie colorată etc.) realizați serii de obiecte care respectă  anumite reguli.

Educarea limbajului: Cotoi cu pălărioi, de Dr. Seuss

Activitate integrată  „O casă pentru fiecare”

Educație pentru societate:  Case de pe întreg pământul (convorbire)

Educație muzicală:  Să cânte toți copiii lumii – Mariana Tatiana Donciu

Activitate matematică:  Numărul și cifra 4

Identifică lucruri care sunt câte 4 în casa ta. (exemplu: 4 încăperi, 4 membri în familie, 4 uși, 4 scaune la masa, 4 perne pe canapea etc.)

Formează grupe de câte 4 obiecte (jucării, creioane, cuburi).

Modelează cifra 4 din plastilină sau scrie într-o tăviță cu mălai/făină/nisip.      

DPM – Educație fizică: Săritura în înălțime de pe loc, pe ambele picioare

Jocuri de mișcare:

-          Atinge balonul  - legați un balon la înălțime, astfel încât copilul să trebuiască să sară pentru a-l atinge.

-          Sări peste gărduleț  - improvizați un „gărduleț” din materiale ușoare (2 sticle de plastic și un pai lung sau un bețișor subțire), apoi puneți copilul să sară peste acesta. Urmăriți ca desprinderea de la sol să se realizeze cu ambele picioare în același timp.

Realizați o înregistrare video a unei sărituri reușite.

Educație financiară: Pușculița - locuința banilor

După ce ai urmărit acest episod interesant, construiește o pușculiță, folosind multă imaginație și materiale pe care le găsești prin casă. Roagă un părinte să te ajute la operațiile mai grele. Când pușculița este gata, poți începe să economisești!

C.L.I.L. - Limba engleză „My house”

Vocabular: house - casă; livingroom - sufragerie, cameră de zi; bathroom - baie; kitchen - bucătărie, bedroom - dormitor.

Vocabular: roof - acoperiș; wals - pereți; windows - ferestre; door - ușă; big - mare; small - mic; short - scund; tall - înalt.

Momentul poveștilor: o poveste la alegere ZILNIC

-          Hansel și Gretel, de Frații Grimm

-          Capra cu trei iezi, de Ion Creangă

-          Fata babei și fata moșneagului, de Ion Creangă

-          Prima casă, O casă pentru șoricel (Cărți cu scLipici)

Momentul de mișcare: gimnastică de înviorare, cântece și jocuri muzicale (Am o căsuță mică, A-ram-sam-sam, Dansează hopa-hopa, Statuile), jocuri de mișcare: Aruncă, bate, prinde! Mergi/aleargă cum îți spun! (Mergi ca bebelușii! Mergi ca un uriaș/ca un pitic! Mergi ca iepurașul/broasca țestoasă etc.)

Rutine: spălat corect pe mâini; îmbrăcare/dezbrăcare; încălțare/descălțare; autoservire – își ia singur obiectele de care are nevoie; strângerea jucăriilor; ordine la masa de lucru.

Dacă vă place să desfășurați activități artistico-plastice, aici găsiți o colecție impresionantă de proiecte potrivite tematicii noastre.

Coverphoto: paige-cody-M9AvJwzHpKk-unsplash

Sănătate și spor în toate!

Georgiana Dragomir

profesor pentru învățământ primar și preșcolar