Bogăţii de toamnă (fructe)
- "Mărul " -observare
Tăiaţi un măr în jumătate .Copiii trebuie să observe şi să denumească părţile componente ale mărului:coajă,miez,seminţe,codiţă.
2. Poezia "Mărul" de Ilie I. Mircea -memorizare. Realizaţi un desen conform versurilor memorate.
Vrei un măr să desenezi?
Hai să-ţi spun cum să lucrezi:
Mai întâi faci un inel
Cât un fund de păhărel,
Sus,un arc mai mititel,
Nu deasupra,ci în el,
Iar pe arc pui o codiţă
Şi pe ea o frunzuliţă,
Nici prea lungă,nici prea lată
Şi cu marginea dinţaţă.
Mărul este gata? Nu-i !
Colorează-l în gălbui ,
Auriu sau tot roşcat,
Poftă bună la mâncat !
3. Activitate matematică -Formăm mulţimi de fructe după criteriul mărimii.
Pentru a desfăşura activitatea aveţi nevoie de două farfurii şi de fructe de toamnă mici şi mari. Pe o farfurie copilul va aşeza fructele mici, iar pe cealalaltă farfurie fructele mari. Astfel vor obţine două mulţimi: mulţimea fructelor mici şi mulţimea fructelor mari.
4. Cântec popular - "Bundiţa "
5. "Mărul meu": rupere-lipire
Pentru a desfăşura activitatea aveţi nevoie de o fişă pe care este desenat un măr, hârtie creponată (verde,galbenă sau roşie) şi lipici.
6. Să facem puţină mişcare: Mersul piticului /mersul uriaşului